جذب مشتری
آموزش کسب و کار, مقالات

چگونه جذب مشتری کنیم ؟ تفاوت جذب مشتری با جلب مشتری چیست؟

۲

جذب مشتری به چه معناست ؟


 جلب توجه مشتری به این معنی است که مشتری را به کمک ترفند ها تا درب مغازه بیاریم.
وحالا قصد داریم به کمک تکنیک های جذب مشتری، مشتری را که تا درب مغازه آمده به داخل مغازه بگشیم که به مجموع این تکنیک ها جذب مشتری می گویند.

که عبارتند از

1- جذب مشتری با سبک فروش

شما می دانید که انسانها عاشق کلمه جدید هستند.
آنها که اهل فکر و خلاقیت هستند فهمیدن که مشتری از روش های جدید فروش خوشش میاد .
مخصوصا روش های جدیدی که مشتری مدار باشد و هوای مشتریان را داشته باشد.
و به لذت خرید کمک کند.
چند تا از این روش های جدید سبک فروش رانام میبریم.

2- جذب مشتری با سبک یک فروشنده و یک جنس

روش های قدیمی فروش که یک فروشنده بود و کلی جنس متنوع دیگر زیاد کاربرد ندارد.
در داخل مغازه ها تنوع زیادی وجود دارد و مشتری گیج میشه که کدام یک را انتخاب کند.
بنابراین تنها راهی که مشتری گیج نشود و بتواند راحت خرید کند و از خریدش راضی باشد.
یک مدل جنس و یک فروشنده است
فروشنده از همان یک مدل جنس اطلاعات دقیق و کاملی به مشتری میدهد.
نکته: در این روش مغازه دار اجناسی رو می آورد که پر فروش هستند و یا جدید هستند تا فروشش بالا باشد. چون تعداد مدل ها در این فروش به اندازه تعداد فروشنده است.
نکته :مغازه دار حقوق فروشنده ها را درصدی بده چون به این طریق هم فروش بالا میره هم حقوق
فروشنده ها

مطلب مرتبط :موثر ترین روش های جلب توجه مشتری

3- جذب مشتری با سبک سلف سرویس

اغذیه فروش ها یی که ساندویچ می پیچند حالا این کار را به عهده مشتری گذاشتن.
تا مشتری هر جور که دوست دارد ساندویچ بپیچه.
و هر اندازه که دوست دارد گوجه و خیارشور و مخلفات بذارد.
شما هم فکر کنید .حتما سبک های جدید برای فروش به ذهنتون می آید.
که باعث رضایت بیشتر و افزایش فروشتان می شود.

جدید ترین روش در انگلستان

هم اکنون در انگلستان مغازه داران از (تم )استفاده می کنند.
تا محیط مغازه برای  بازدیدکنندگان جذاب باشد.
مثلا مغازه ای با تم جنگلی که وقتی وارد مغازه می شوید صندلی ها چوبی و از در و دیوار شاخه های درخت آویزان بود و صدای حیوانات پخش می شد.
و تم های دیگر
(تم باب اسفنجی,تم وحشتناک,تم دریا, تم کوهستان)

مطلب مرتبط :چگونه تبلیغ کنیم؟

جذب مشتری با استفاده از قدرت کلمات

جذب مشتری

1- کلمات سحرآمیز (اولین)

در یک زمینه اولین باشید و آن را در تابلوی خود بنویسید.

این به فروش شما کمک زیادی می کند.
فرض کنید ده تا پارچه فروشی در منطقه شما وجود دارد و شما می خواهید در یک زمینه اولین باشید .

می توانید دکور تان را به سبک جدید بزنید و بنویسید
(اولین مغازه پارچه فروشی مدرن,درمنطقه)
یا فرض کنید آرایشگر هستید و مدرک بین المللی گرفته اید و می نویسید
(اولین آرایشگاه با مدرک بین المللی معتبر)

2- کلمه سحر آمیز (بزرگترین)

در یک زمینه می توانید بزرگترین باشید.

مثل
سوپر مارکت شما اگر از بقیه سوپر مارکت های بلوار بزرگتر است .
روی تابلو خود بنویسید(بزرگترین سوپر مارکت بلوار )
اگر پیتزا فروشی دارین و پیتزا های شما مقداری از بقیه بزرگتر است .
روی تابلوی خود بنویسید.
(بزرگترین پیتزاها را در پیتزا لذیذ میل کنید)

3-  کلمه سحر آمیز(مرکز)

شما همیشه مغازه تان مرکز یه جایی یا چیزی ممکنه باشد .
اگر نیست کاری کنید که باشد مثلا موبایل فروشی دارید.
روی تابلو می نویسید.
(مرکز خرید و فروش موبایل منطقه 12)
یا سبزی فروشی دارید آن وقت می نویسید

(مرکز سبزیجات تازه)

 4- کلمه سحر آمیز (نمایندگی)

از هر جا می توانید نمایندگی بگیرید .

فرض کنید کت شلوار می فروشید آن وقت یک نمایندگی از یک جایی مثلا مارال می گیرید و روی تابلو می نویسید.
(نمایندکی از کت شلوار مارال)

5-  کلمه سحرآمیز (جشنواره)

یک جشنواره راه بیندازید دو سه روزه و کلی فروش کنید.

6- کلمه سحر آمیز (شعبه دیگری نداریم)

اگر چیز خاصی می فروشید یا در زمینه ای خاصی هستید و یا بهترین هستید.

روی تابلو بنویسید
(شعبه دیگری نداریم)
به این طریق شما نشان می دهید که چقدرمهم هستید که هر لحظه امکان دارد
یکی از شما کپی برداری کند
بنابراین شما پیش دستی کردید وزودتر شعبه  دیگری نداریم  نوشته تا مشتری جای دیگر نرود.
و فقط اینجا اصلش خرید کند.

مطلب مرتبط :10 توصیه برای تبلیغ موثر

7- کلمه سحر آمیز (شعبه اصلی)

وقتی بیشتر از یک شعبه دارید با زدن این کلمه روی تابلو فروش بیشتر میشه .
چون مردم دوست دارن همیشه از اصل یک جایی خرید کنند.

8- کلمه سحر آمیز( اصل)

هر جای دنیا که هستید همیشه یک جای دیگر از شما بالاتر هست
اگر مشهد هستید آن وقت تهران از شما بالاتر است.
اگر سرخس هستید آن وقت مشهد بالاتر است .
اگر تهران هستید کیش از شما بالاتر است .
خلاصه اگر از آن جای بالاتر جنس بیاورید یا از کسی که از آن جا جنس میاورد خرید کنید.
بعد روی تابلو بنویسید.
(فروش اجناس اصلی تولیدی تهران)
(فروش اجناس اصلی کیش)
خلاصه هرچه مکان اسم مکان بزرگتر باشد فروش بیشتر می شود.

9- کلمه سحر آمیز(مستقیم)

سعی کنید دست واسطه ها را کوتاه کنید و تا می توانید جنس را مستقیم از خود تولیدی یا شرکت یا کارخانه بگیرید و روی تابلو بنویسید.
(فروش اجناس جین مستقیم از تهران)
(فروش بخاری مستقیم از کارخانه)
(فروش اجناس ترک مستقیم از ترکیه)

10- کلمه سحر آمیز(مناسبت)

حتما شما تبلیغات فروش دیدید که به مناسبت های خاص انجام می شود مثلا
فروش از عید قربان تا عید غدیر
فروش به مناسبت دهمین سال تاسیس فروشگاه
فروش به مناسبت تولد امام هشتم
مردم به این دلیل خرید بیشتر می کنند که میدانند بعضی فروشنده ها آنقدر به عید غدیر یا تولد امام معتقد هستند که حاضرند به مبارکی این مناسبت ها جنس ها یشان را تخفیف بدهند.
و اگر حالا نخرند بعدا قیمت بالاتری باید بخرند.

11-  کلمه سحر آمیز (طرح)

خود کلمه طرح به فروش کمک می کند .
زیرا مشتری می داند وقتی کلمه طرح در کار است حتما برای آن هفته ها ماه ها و شاید سالها فکر شده است .
بنابر این طرح ارزش خریدن دارد .
کلمه طرح برای مشتری ایجاد ارزش میکند.

جذب مشتری با قیمت گذاری

 جذب مشتری

بسیاری از شرکت ها و مغازه داران با بالا و پایین آوردن قیمت سعی در افزایش فروش دارند
و روش های قیمت گذاری زیاد است به چند نمونه اشاره می کنیم.

1-  جذب مشتری با قیمت گذاری( پارتیزانی)

در این نوع قیمت گذاری فقط یک یا چند جنس را به قیمت خرید می دهند طوری که قیمت ها مشتری را جذب کند.
اما در موقع جذب مشتری باید با فروش سایر اجناس سود به دست آورد.

2- جذب مشتری با قیمت گذاری (نفوذی)

قیمت گذاری نفوذی یعنی دادن جنس ها زیر قیمت بازار طوری که مردم شگفت زده شوند .
در این نوع قیمت گذاری با این که کیفیت اجناس بالا است اما قیمت ها واقعا پایین است .
1 )از این روش زمانی استفاده می شود که مغازه دار در یک منطقه تازه مغازه باز کرده و یا شعبه تازه زده و با این روش می خواهد خیلی سریع جا بیفتد
2) در زمانی که رقیب در بازار زیاد شده و قصد دارد رقیب را کنار بزند.
3) و زمانی از این روش استفاده میشود که باید سرمایه پشتیبان لازم داشته باشد.
زیرا ممکن است تا یک سال ادامه دهد.
4) زمانی که در بازار جا افتادید باید قیمت ها را آهسته بالا ببرید به طوری که مردم گلایه نکنند.
5 )بعضی ها به جای بالا بردن قیمت کیفیت را پایین می آورند که البته جالب نیست.

3- جذب مشتری با قیمت گذاری( شاهانه)

در این نوع قیمت گذاری یک یا چند جنس بسیار گران قیمت را ارائه می دهند.
طوری که مشتری برای دیدن آن ها به مغازه شما بیاید مثلا لباس بیست میلیون قیمت دارد.
زمانی که جنس آوردید که گران به نظر می رسد قیمت گذاری شاهانه باعث می شود که جنس شما گران به نظر نرسد .
مثلا اگر شما لباس 3میلیون تومانی دارید وهمه می گویند گران است
اما وقتی لباس دارید 20 میلیون ارزش دارد همه می گویند 3میلیون گران نیست.

 4- جذب مشتری با قیمت گذاری (میانه)

در این نوع قیمت گذاری هدف بیشتر فروختن از رقبا است بیشتر مردم نه به دنبال قیمت بالا هستند و نه به دنبال قیمت پایین .

بلکه دنبال جنس قیمت متوسط هستند.
اگر قیمت بالا باشد گران است ونمی خرند.

اگر قیمت پایین باشد کالا بی کیفیت شناخته می شود.
و در هر دو صورت نمی خرند.

جذب مشتری به وسیله تبلیغات موثر

این قسمت در پست های پیشین ذکر گردید برای مطالعه لطفا اینجا کلیک کنید.

جذب مشتری از روش (یک تیر و چند نشان)

در ابتدا کارت هایی را درست می کنیم با عنوان کارت هدیه .
بعد هر مشتری که آمد و جنس خرید طبق جنسی که خرید ه کارت هدیه به او می دهند.
مثلا با خرید کارت 1000تومانی هدیه به او می دهند در این جا مشتری دیگر چانه نمی زند
چون به جای چانه زدن یک کارت هدیه گرفته.
و مشتری برای گرفتن کارت های هدیه بیشتر باز هم خرید می کند .
و چون کارت شما قیمت دارد آن را نگه می دارد و این باعث می شود اسم مغازه شما در ذهن او بماند.
وقتی کارت های مشتری به تعداد لازم رسید باید بیاید دوباره از شما خرید کند چون کارت های شما جای دیگر ارزش ندارد.

و در پایان باید گفت قویترین روش جذب مشتری , خدمت کردن بیشتر به مشتری است.
با امید فروش بیشتر برای شما عزیزان .


مطالب مرتبط

دانلود كتاب چگونه تبليغات موفق بسازيم ؟

دانلود رایگان کتاب تکنیک های فروش بیشتر در مغازه

دانلود رایگان کتاب مغازه داری حرفه ای

تکنیک های فروش موفق

باید ها و نباید های شعار تبلیغاتی

سریع‌ترین راه پیشرفت در مغازه‌داری

۲۱ نکته روانشناسی فروش از زبان برایان تریسی که هر فروشنده باید بداند

مهمترین عامل موثر در تبلیغ، تکرار تبلیغ است

هنر تخفیف گرفتن

علت فروش پایین

نسیه دادن : آری یا نه؟

تاثیر احساسات بر فرآیند خرید

موثرترین روش های جلب توجه مشتری

آیا در دوران رکود کنونی مغازه بزنیم؟

چگونه فروشنده حرفه ای شویم؟

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه

  1. محمدامین ۱۳۹۶-۰۵-۲۴ در ۱:۳۵ قبل از ظهر -  پاسخ دادن

    سلام عالی بود ممنون از سایت عالیتون

    • حسین زاده ۱۳۹۶-۰۵-۲۵ در ۸:۲۰ قبل از ظهر -  پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز، از حسن نظر شما ممنونم

ارسال پاسخ

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود. موارد مورد نیاز علامتگذاری شده است *

آدرس پست الکترونیکی maktabnovin@gmail.com



خبرنامه

به راحتی تمامی آموزش های ما را در اینباکس ایمیلتان دریافت کنید

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و هر گونه کپی برداری با ذکر نام سایت مجاز می باشد.

قابل توجه نویسندگان، مترجمان و مسئولین انتشراتی که کتاب های آن ها در این سایت قرار دارد
در سایت مکتب نوین کتاب‌های صوتی و الکترونیکی که به صورت رایگان ارائه شده سعی و تلاش شده تا حد امکان قوانین کپی رایت رعایت شود

با این حال مسئولین محترم انتشاراتی که کتاب ‌صوتی و الکترونیکی شده‌ی انتشاراتشان را در این سایت مشاهده کرده‌اند و نظر مساعدی نسبت به قرار داشتن کتابشان در این سایت ندارند کافی است با ارسال ایمیل درخواست حذف کتاب را اعلام نمایند.

آدرس پست الکترونیکی maktabnovin@gmail.com