خرید احساسی
مقالات

موثرترین روش های جلب توجه مشتری

۲

موثر ترین روش های جلب توجه مشتری.

در ابتدا فرق میان جلب توجه مشتری و جذب مشتری را بیان می کنیم.
وقتی مردم داخل خیابان در حرکت هستند باید کاری کنیم که مردم به سمت مغازه ما کشیده شوند.

به مجموعه این روشها جلب توجه مشتری می گویند.
وقتی مردم به درب مغازه آمدند باید کاری کنیم که آنها را به داخل مغازه بکشیم.

به مجموعه این روش ها جذب مشتری می گویند.

دراین جا چند روش جلب توجه مشتری را بیان می کنیم

1-انتخاب یک اسم عالی برای جلب توجه مشتری:

 

1-اسم مغازه به فروش شما کمک زیادی می کند، نه این که فقط قشنگ باشه.

اسم هایی مثل : پوشاک کوروش – کفش پاسارگاد  – املاک الماس فقط قشنگ هستند.

اما اسم مغازه باید به فروش شما کمک کند.

پس بهتراست اسمی را انتخاب کنید که به نیاز مشتری اشاره می کند و نیاز مردم را برطرف کند
مثلا:

میوه فروشی دستچین:  چون مردم دوست دارند میوه را خودشون دستچین کنند.
کباب خوشمزه:   چون مردم دوست دارند کباب خوشمزه باشد.
املاک راستگو :   چون مردم دوست دارند املاکی ها راست بگن.
ساندویچ لذیذ:   چون مردم دوست دارند ساندویچ لذیذ بخورند.
مبل راحت: چون مردم دوست دارند مبل راحت باشه

سوپرمارکت خوش اخلاق: چون مردم دوست دارند سوپر محله ادم خوش اخلاقی باشد

آژانس سریع: چون مردم دوست دارند آژانس سریع بیاد و بره

الکتریکی ادیسون: چون مردم دوست دارند الکتریکی مثل ادیسون مهارت داشته باشد

سید ارزان فروش: چون مردم دوست دارند جنس لرزان بخرند
2-اسم بهتره (صفت)داشته باشد:
وقتی می گویم دریا حس خوبی به آدم میدهد، اما وقتی می گویم دریای آبی حس بهتری به آدم میده

وقتی می گویم جنگل حس خوبی به آدم میدهد، اما جنگل سبز حس بهتری به آدم میدهد

وقتی می گیم مادر حس خوبی به آدم میدهد، اما مادر مهربان حس بهتری به آدم میدهد

مثلا:
استخر موج بهتره بگویم : استتخر موج آبی
مانتو سارا بهتره بگویم : مانتو شیک سارا
میوه فروشی اصغر بهتره بگویم : میوه های تازه اصغر آقا
3-اسم مغازه بهتره که معروف باشه تا جلب توجه کنه و در ذهن ها بماند
مثلا:

ساندویچ جومونگ

حافظ و سعدی : برای بازار حافظ – بازار سعدی

مثل ایران برای شرکت های : ایرانسل- ایران ول – ایران پوشاک
4- اسم مغازه می تواند عقاید مذهبی شما را نشان بدهد:
مثلا:

ثامن الحجج – ثامن الا ئمه – علمدار – بوی یاس
5- اسم مغازه می توانداول چند کلمه گرفته شده باشد:
مثلا:

پوشاک آقایان ترک اصل=پاتا    پوشاک پاتا
آشپزخانه مدرن ایرانی=آما      لوازم خانگی آما
5-اسم مغازه می تواند برای جلب توجه غلط املایی داشته باشد:
مثل:

غسابی آغا رزا
خیاتی قلام رزا
6-اسم مغازه می تواند از دو کلمه مترادف درست بشه:
مثل:

عشق و محبت    دوستی و رفاقت      صفا و صمیمیت
7-اسم مغازه میتواند عدد باشد:
مثل:

پوشاک 2000      محصولات یک ویک     کفش 2016

8- اسم می تواند اسم خود مغازه باشد:

مثل:
سوپری آقا رضا       بستنی آقا حسین    تعویض روغنی محمد
9- اسم می تواند از دو تا اسم متضاد درست بشه:
مثلا:

سیاه و سفید      شب و روز

خلاصه اسمی رو انتخاب کنید که به جلب توجه مشتری کمک کند.

مطلب مرتبط :چگونه تبلیغ کنیم؟

2-بسیاری از مغازه ها  قفس مرغ مینا یا طوطی جلوی مغازه آویزان می کنند، تا توجه مشتری جلب شود:

حتما داستان (طوطی و بقال ) را شنیده اید. در این داستان می خوانیم که بقال به خاطر این که مشتری زیادی داشته، که طوطی داشت و ان طوطی باعث جلب توجه مشتری می شود.

3- جلب توجه مشتری با حیوانات:

بعضی مغازه داران برای جلب مشتری در داخل دکور مغازه از سنجاب یا مار یا میمون استفاده می کنند.

و یک آقای بانکداری برای جلب مشتری آمده بود یک بچه فیل در بانک گذاشته بود.

4- جلب توجه مشتری با صدا:

 

حتما دیدید که داخل بازار برای جلب مشتری تعدادی داد میزنند (آهای خونه دار و بچه دار بیا این سر بازار)

البته بعد از مدتی صداشون را ضبط می کردند و از بلندگو پخش می کردند.

الان این کار را انجام نمی دهند،بلکه با صدای دلنواز یک آهنگ زیبا می تواند این کار را انجام بدهد

5- جلب توجه مشتری با نور :جلب توجه مشتری

بعضی ها چشمک زن نوری  قوی می گذارن تا مشتری جلب بشه.

یا رقص نور می گذارند که کف خیابان بیفتد و بچه ها می توانند نورها را بگیرند و اینطوری توجه مردم جلب میشود.

6-جلب توجه مشتری با بو:

جلب توجه مشتری

حتما شما هم تجربه کردن که بوی کباب شما رو به سمت کبابی جلب می کنه.

مغازه های عطر فروشی که از کنارشون رد میشیم به خوبی مشتری را به سمت خود جلب می کنند.

7- جلب توجه مشتری با تحرک:جلب توجه مشتری

انسانها نسبت به چیز های متحرک توجه بیشتری نشان می دهند تا چیز های ثابت مثل عکس

وقتی چیزی حرکت می کنه توجه انسان به سمت آن جلب می شود.

قبلا در داخل دکورها چیز های متحرک که با نور کار می کرد استفاده می کردند.

و یا سگ های عروسکی که متحرک هستند و سرشان می جنبید استفاده می شود.
استفاده از تلویزیون و آینه هم به همین علت است.

شما با خلاقیت می توانید کاری کنید که پشت ویترین شما متحرک باشد.

مثلا

مانکن خود را روی یک صفحه گردان بگذارید تا مانکن بچرخد.

می توانید یک پنکه روشن کنید تا اجناس پشت ویترین شما تکان بدهد.

یا یک آینه تمام قد پشت ویترین بگذارید

حتما به  روش های دیگری فکر کنید و اجرا کنید زیرا این روش بسیار موثر است.

مطلب مرتبط :چگونه مشتری جذب کنیم ؟

8- جلب توجه مشتری با چیز های عجیب:جلب توجه مشتری

هر چیز عجیب می تواند توجه مردم را به خودش جلب کند

مثل:

مجسمه عجیب، کفش عجیب یا گذاشتن مانکن ها برعکس

یا گذاشتن یک آدم زنده تو ویترین به جای مانکن ( البته به دلیل غیر انسانی بودن پیشنهاد نمی شه)

9- جلب توجه مشتری با بزرگ کردن یا کوچک کردن جنس:

مثلا:

کفش خیلی بزرگ  یا بستنی بزرگ

10- جلب توجه به وسیله انسانهای معروف:

مثل:

رونالدو      باب اسفنجی      مرد عنکبوتی

مطلب مرتبط :10 توصیه برای تبلیغ موثر

11- جلب توجه مشتری به وسیله پوشیدن لباس مخصوص:

مثل:

صاحب اسباب بازی فروشی که خودش لباس خرگوش پوشیده

یا بستنی فروشی که فروشنده لباس به شکل بستنی می پوشد.

و همچنین شرکت ها که لباس آنها معرف شرکت شان است

لوارم کامپیوتر که لباس طراحی کرده شبیه کامپیوتر و تنش کرده و یا عکس کامپیوتر رو لباسش باشه

لباس مجلسی که فروشنده اش لباس عروس تنش می کند

12-جلب توجه مشتری با بعضی رنگ ها:

مثل:

قرمز زرد نارنجی که از نظر روانشناسی جلب توجه می کند.

13-جلب توجه مشتری با تابلو مغازه:

جلب توجه مشتری

اگر قصد دارید اسم مغازه تان را جا بیندازید باید اسم مغازه رو بزرگتر بنویسید

اگر اسم مغازه تان معروف هست باید تابلو بنویسید تا مردم از روی اسم شما را پیدا کنند.

اگر داخل راسته بازار هستید و همه یک چیز می فروشند مثلا مانتو می فروشند باید اسمتون رو بزرگ بنویسید تا مردم شما را بین این همه مغازه راحت تر پیدا کنند.

اگر داخل یک خیابان هستید که شغل های زیادی آنجا هستند، شما باید شغلتان را بزرگتر بنویسید تا مردم شما را از بین بقیه شغل ها پیدا کنند

اگر محل نصب تابلو شما کوچیک هست اصلا مغازه و شغلتون رو کنار هم ننویسید، چون کوچیک میشود و دیده نمی شود.

برترین ویژگی مغازه تان را حتما روی تابلو مغازه بنویسید تا جلب مشتری کنه

مثلا:

پوشاک اصل   نمایندگی از تهران   مستقیم از کارخانه   ارزانتر از همه جا    دارای مدرک بین المللی     واردات از کیش    ساخت آلمان

لطفا ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادات محروم نفرماید


مطلب مرتبط

دانلود كتاب چگونه تبليغات موفق بسازيم ؟

باید ها و نباید های شعار تبلیغاتی

دانلود رایگان کتاب تکنیک های فروش بیشتر در مغازه

دانلود رایگان کتاب مغازه داری حرفه ای

نسیه دادن : آری یا نه؟

چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم

تکنیک های فروش موفق

خرید احساسی ، توجیه منطقی

کاهش قیمت برای افزایش فروش

دلایل از دست دادن مشتری

سریع‌ترین راه پیشرفت در مغازه‌داری

۲۱ نکته روانشناسی فروش از زبان برایان تریسی که هر فروشنده باید بداند

هنر تخفیف گرفتن

مهمترین تکنیک افزایش فروش

باید ها و نباید های شعار تبلیغاتی

چه زمان باید برای مغازه شعبه دوم زد؟

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه

  1. hossein ۱۳۹۶-۰۵-۳۰ در ۴:۰۵ بعد از ظهر -  پاسخ دادن

    بسیار عالی ممنون.

    • حسین زاده ۱۳۹۶-۰۵-۳۰ در ۸:۲۹ بعد از ظهر -  پاسخ دادن

      خواهش میکنم امیدوارم مثمر ثمر واقع شده باشد.

ارسال پاسخ

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود. موارد مورد نیاز علامتگذاری شده است *

آدرس پست الکترونیکی maktabnovin@gmail.com



خبرنامه

به راحتی تمامی آموزش های ما را در اینباکس ایمیلتان دریافت کنید

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و هر گونه کپی برداری با ذکر نام سایت مجاز می باشد.

قابل توجه نویسندگان، مترجمان و مسئولین انتشراتی که کتاب های آن ها در این سایت قرار دارد
در سایت مکتب نوین کتاب‌های صوتی و الکترونیکی که به صورت رایگان ارائه شده سعی و تلاش شده تا حد امکان قوانین کپی رایت رعایت شود

با این حال مسئولین محترم انتشاراتی که کتاب ‌صوتی و الکترونیکی شده‌ی انتشاراتشان را در این سایت مشاهده کرده‌اند و نظر مساعدی نسبت به قرار داشتن کتابشان در این سایت ندارند کافی است با ارسال ایمیل درخواست حذف کتاب را اعلام نمایند.

آدرس پست الکترونیکی maktabnovin@gmail.com